روند قانون‌گذاری کریپتو در اروپا بدون ممنوعیت بیت کوین

روند قانون‌گذاری کریپتو در اروپا بدون ممنوعیت بیت کوین
  • روند قانون‌گذاری کریپتو در اروپا بدون ممنوعیت بیت کوین ، به گزارش ریبیز Reybiz ،پس از اینکه اعضای پارلمان اروپا لایحه‌ی جامع قانون‌گذاری رمز ارز را برای بازبینی یکی از بخش‌های آن متوقف کردند، مشخص نبود که چه زمانی اقدامات پیرامون این لایحه دوباره انجام خواهند گرفت.

    روند قانون‌گذاری کریپتو در اروپا بدون ممنوعیت بیت کوین

    صرافی تبدیل

    امروز، استفان برگر، دست‌اندرکار اصلی MiCA، اعلام کرد که این لایحه برای رای گیری توسط کمیته‌ی اقتصادی پارلمان اروپا در روز ۱۴ مارچ برنامه ریزی شده‌است.

    برگر، رییس این کمیته، از انجام رای گیری در روز ۲۸ فوریه جلوگیری کرده بود، تا وی و بقیه بتوانند یکی از بخش‌های این لایحه را پس از اعتراض مخالفان به بخشی مربوط به گواه کار بلاکچین‌ها، همچون بیت کوین، که می‌گفت این بلاکچین‌ها برای مینت، مبادله و استفاده شدن در کشورهای اتحادیه باید حداقل استانداردهای پایداری محیط زیست را رعایت کنند، ویرایش کنند.

    این قانون‌گذار اشاره کرد که این بخش احتمالا به عنوان ممنوعیت گواه کار سو تعبیر و سو برداشت شده‌است. در نهایت، این بخش به طور کامل حذف شد، هرچند نگرانی‌ها پیرامون تاثیر بیت کوین بر محیط زیست وجود دارد؛ چرا که پرچمدار ارز دیجیتال برای حفظ شبکه از مقادیر زیاد برق استفاده می‌کند.

    باقی‌مانده‌ی این لایحه، که اولین بار در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ ارائه شد، هنوز بسته‌ای بزرگ از قوانینی است که استیبل‌کوین‌ها و خدمات رمز ارز را پوشش می‌دهند. بنا به نویسنده‌های این لایحه، یکی از اهداف اولیه‌ی MiCA، اطمینان از این است که چارچوب قوانین خدمات تجاری اتحادیه‌ی اروپا حامی ابتکار باشد و مانعی بر سر راه کاربرد فناوری‌های جدید قرار ندهد.

    بیشتر بخوانید: دوره رایگان تحلیل تکنیکال

    همچنین، صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات رمز ارز در آمریکا، به همراه جمعی از سیاست‌مداران، نیز از دولت فدرال خواستار ایجاد یک چارچوب قانونی برای رمز ارز بوده‌اند، که بخش فناوری-مالی آمریکا در رقابت با اروپا جا نماند.

    برای اطلاع از تمامی اخبار دنیای دیجیتال به کانال تلگرامی ما به نشانی @reybiz_telegram بپیوندید.

    منبع: Decrypt


    هرگونه سوال و مشکلی نسبت به آموزش های داده شده داشتید با پشتیبانی سایت مطرح کنید.تیم ری بیز Reybiz بصورت ۲۴ ساعته جوابگوی سوالات شما است.

    ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *